Ознаке

Posle otkrića Kurira ko su vlasnici Presa, prvo se povukao vlasnik „Delte“, a od juče i gradonačelnik Beograda, čime je stavljen katanac na ovaj list

BEOGRAD – Skriva tragove.
Dnevni list Pres, koji su pre sedam godina osnovali vlasnik „Delta holdinga“ Miroslav Mišković i budući lider DS i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas kako bi uništili Kurir, juče je ugašen. Samo dva dana pošto je Kurir (10. novembra) otkrio da su Mišković i Đilas vlasnici Presa, najbogatiji Srbin je saopštio da se kao najveći pojedinačni vlasnik povlači iz tog dnevnog lista.

Đilas je juče, sledeći potez svog poslovnog partnera, učinio isto jer želi da izbegne odgovore na optužbe za lažiranje tiraža. Uz pomoć manipulisanja podacima o tiražu, Pres je uzimao 700 miliona dinara godišnje, što je dva puta više nego Kurir iako je naš list tri puta čitaniji od Đilasovih novina. Inače, kako je naš list pisao, Đilasova „Dajrekt medija“ davala je Presu 25 odsto svojih reklama namenjenih štampanim medijima, odnosno svaku četvrtu, a Kuriru svaku 15. reklamu.

Za razliku od Miškovića, Đilas nije izneo svoje priznanje jer bi tako otkrio da je prikrivao imovinu, pošto je sve što poseduje morao da prijavi Agenciji za borbu protiv korupcije. Naprotiv, ugasio je Pres da se ova pitanja ne bi postavila pred državnim institucijama.

Podsećamo, Mišković i Đilas osnovali su Pres 15. decembra 2005. sa samo jednim ciljem – da unište Kurir. To je bio početak osvajanja medijskog tržišta i pokušaj da preko Presa, Blica i 24 sata, a kasnije lista Alo, kontrolišu medije u Srbiji. Prvi korak u toj neuspeloj misiji bilo je vrbovanje glavnih urednika Kurira – kako je tada planirano, trebalo je da rade u Novom Kuriru, kasnije nazvanom Pres, a ponuđene su im vodeće pozicije i po šest odsto vlasništva u listu….

(Izvor: Kurir: http://www.kurir-info.rs/miskovic-i-dilas-ugasili-pres-da-sakriju-tragove-clanak-512090 )

Advertisements