Ознаке

srpanj 11th, 2011

Kada biste pitali nekoga tko su filantropi (filantropija dolazi od grčkih riječi filein što znači ljubiti i antropos što znači čovjek, a u hrvatskom jeziku se prevodi kao čovjekoljublje), većina bi spomenula najpoznatije svjetske filantrope: Bill Gates, Warren Buffet, Pierre Omidyar, Thomas Siebel itd.

Jedna zanimljivost – u 2010.g. svjetski filantropi su donirali 3.3 milijarde američkih dolara, a 2006.g. – najplodnijoj godini za donacije čak 50.7 milijardi američkih dolara (recesija je utjecala čak i na njih).

Kada bi sada rekle da je i dio građana Hrvatske sklon filantropiji, vjerojatno biste samo odmahnuli rukom.

Sjetite se samo koliko je u 2008.g. održano humanitarnih akcija u kojima su i građani Hrvatske pozivima na broj telefona donirali sredstva.

Spomenut ćemo samo neke od njih:

  • „Za mrvu jubavi“, organizirana u svrhu prikupljanja novca za Jedinicu intenzivnog liječenja dječjeg odjela KBC Split. Tijekom akcije prikupljeno je više od milijun kuna.
  • „Petrova trudionica“, za obnovu Odjela trudničke patologije u popularnoj Petrovoj bolnici u Zagrebu, kada je prikupljeno više od tri i pol milijuna kuna, od čega su građani Hrvatske pozivima na broj telefona darovali milijun i sedamsto tisuća kuna.
  • „Darujmo život“ u organizaciji KBC Zagreb i Udruge Transplant za prikupljanje sredstava za kupnju srčane mehaničke crpke u kojoj je prikupljeno tri milijuna i četiristo tisuća kuna.
  • Humanitarna akcija „Za Japan“ kada su se diljem Hrvatske organizirali koncerti za pomoć stradalima u potresu u Japanu koji se dogodio u ožujku ove godine.

I samo ova četiri primjera dokazuju da u Hrvatskoj živi mnogo filantropa.

Filantrop nije samo onaj koji izdvaja velike svote novca za pomoć drugima, već svatko onaj koji u okviru svojih mogućnosti izdvaja novac za pomoć.

Budući se filantrop ne rađa već postaje, naučite svoje dijete koliko je važno pomagati onima kojima je pomoć potrebna.

Nije nužno uvijek pomoći novcem…..

видети више: http://blog.vecernji.hr/novac-i-djeca/2011/07/11/filantropi/

________________________________________________________________________

Kako se može davati – moguci pristupi:

O značaju partnerstva:

U razvijenim ekonomijama, kompanije pokušavaju da strukturiraju svoje filantropske programe i ciljeve na mnogobrojne načine neke se fokusiraju na jedno pitanje, druge programe davanja povezuju sa svojim proizvodima, neke daju na nacionalnom, a druge na lokalnom ili regionalnom nivou. „Mi smatramo da je način na koji poslovni ljudi uspostavljaju partnerstva sa organizacijama i pojedincima koji stvaraju pozitivne promjene u svojim zajednicama, čak i važniji od toga kako ćete definisati korporativne filantropske ciljeve. Kenneth D. Lewis, Chief Executive Officer, Bank of America (Boston Globe, 2006)

Navešcemo najcešcih 5 pristupa korporativnoj filantropiji u svijetu danas:

  1. Spontano i pasivno odgovaranje na dobijene zahtjeve. – Vecina kompanija dobija pisma/dopise sa zahtjevima za pomoc za razlicite svrhe, i može odluciti da ih rješava onako kako ih prima. Pitanja sa kojima se kompanija suocava u ovom pristupu su: kako znati ko stvarno zavreuje pomoc i kako se odluciti što je prioritet.
  2. Davanje podrške na osnovu prethodno utvrenih smjernica i kriterijuma. – i najcešce na osnovu javnih konkursa; kompanija odlucuje o prioritetima i kriterijumima po kojima ce dodjeljivati novac, i na osnovu njih raspisuje javni konkurs. Pri tome, troškovi ovog nacina davanja ukljucuju ne samo sredstva koje kompanija planira da dodijeli, vec i operativne troškove koji prate cio proces (prikupljanje prijava, procjena, selekcija, sklapanje ugovora i pracenje rezultata projekata koji su dobili podršku).
  3. Kompanija bira jednu ili više partnerskih organizacija. – Na ovaj nacin kompanija obezbjeuje sredstva za projekte i/ili teme kojima se te organizacije bave.
  4. Kompanija bira jednu ili više partnerskih organizacija. – Ukoliko izabere ovakav pristup, kompanija prakticno angažuje profesionalnu pomoc da bi dodijelila odreena sredstva (tzv. outsourcing). Kompanija donosi odluku u koje ce oblasti investirati i koje su joj ciljne grupe, a profesionalna partnerska fondacija upravlja cijelim procesom i administracijom.
  5. Osnivanje sopstvene fondacije. – Ovo je jedan od najefektnijih načina davanja sredstava. Ukoliko se odluči za ovakav način davanja, kompanija strateški osmišljava cime ce se fondacija baviti, odvaja sredstva za osnivanje fondacije, zapošljavanje ljudi koji ce u fondaciji raditi, i obezbjeuje sredstva za kontinuirano voenje fondacije…
  6. видети више: http://nvfcanokoprivica.org/cg/konkurs_filantropija.php?lang=me
  7. ____________________________________________________________________
Advertisements